Direktlänk till inlägg 23 januari 2014
På svenskan arbetar vi just nu med berättande texter där vi har tittat på olika fabler och eleverna har fått jobba med texternas innehåll, uppbyggnad och typiska språkliga drag. Vi har bland annat läst en fabel från Zimbabwe i Afrika som handlar om en katt som ville hitta den bästa vännen av alla. Eleverna har jobbat med lässtrategin "skapa en bild i huvudet" där de har fått rita den scen som de bäst kommer ihåg från fabeln. Dessa har vi sedan placerat i kronologisk ordning på tavlan samt diskuterat varför de valde just den scenen.
/Rebecca
Medeltidsarbetet fortsätter och rummet sjuder av aktivitet. Måste bli färdiga, måste skriva om sin del. På f-cafet får ni läsa... ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
6 | 7 |
8 | 9 |
10 | 11 |
12 |
|||
13 |
14 |
15 | 16 |
17 | 18 |
19 |
|||
20 |
21 | 22 |
23 | 24 |
25 |
26 |
|||
27 |
28 |
29 | 30 | 31 | |||||
|