Alla inlägg under september 2017

Av Birgitta, Cicci och Lena - 28 september 2017 13:18

Idag har vi påbörjat arbete runt vikingatiden. Efter en kort introduktion fick alla jobba i par och göra en presentation om olika delar i vikingarnas liv. Sjukt bra jobbar dom!

[Bild]

Av Birgitta, Cicci och Lena - 27 september 2017 10:53

I båda klasserna ritar vi in de inre organen på en kropp. Det är lite krångligt men kul. Här ser ni fyrans skelett!

Av Birgitta, Cicci och Lena - 27 september 2017 08:00

Ful koncentration när vi provar att ringla skålar osv med lera

Av Birgitta, Cicci och Lena - 26 september 2017 13:33

I biologi arbetar vi med andningsvägarna och hur dessa fungerar.

Av Birgitta, Cicci och Lena - 26 september 2017 11:05

Femman har börjat med processkrivning och nu har vi skrivit många spännande börjor. Läs och njut!


1. Jag kom in på det övergivna mentalsjukhuset. Jag såg en rullstol med något i som jag tyckte liknade ett lik. När jag kom närmare såg jag att det var ett lik. Bakom mig hörde jag ett jättehögt skrik! AAAAAAAAAAAAA!


2. Jag kom fram till ett sjukhus. Jag gick in för att se om det var någon där. Det låg tomma sjukhussängar i rummen. Jag förstod att det var övergivet. Precis när jag skulle gå hörde jag ett barnskrik.


3. Jag kom till Dödskalleön. Sen såg jag en blodig clowndräkt. Sen såg jag en blodig yxa. Sen hörde jag ett barn som grät.


4. Jag stod stilla i bårhuset. Jag såg en öppnad liksäck. Jag gick fram till den, hukade mig. Sen hörde jag ett skratt bakom mig och det blev svart…


5. Jag gick ner för trappan i bårhuset. När jag kom ner för trappan så tittade jag åt höger. Plötsligt såg jag någonting som var likt ett lik. Sen gick jag fram och såg att det var ett lik och sen hörde jag ett mordskrik.


6. Jag var på ett övergivet slott. Utanför slottet var det en kyrkogård. På slottet fanns det lik och jag började gå ner för trappan för det var ganska sent. Samtidigt som jag gick ner för trappan tittade jag ut genom fönstret och så fick jag syn på något blodigt framför en grav. Sen hörde jag ett skrik från ingången och det ekade hela vägen upp till mig.


7. Jag gick in ett övergivet mentalsjukhus. När jag kom in hörde jag en viskning i örat och undrade var det kom ifrån. När jag gick in lite längre stängdes dörren och jag fick panik. Jag började springa till ett annat rum och där låg det ett lik på golvet.


8. Jag vaknade av att jag hörde mina hästar gnägga. Jag klädde på mig och gick ut i stallet. Allt var lugnt med hästarna men jag såg att dörren till stallvinden var öppen. Jag klättrade upp till vinden, där en lampa lyste på en sak. Jag gick fram och tittade vad det var. När jag såg den blodiga kniven hörde jag en gäll skrikande röst som sa ”försvinn”. Och sen blev det svart.


9. Jag såg ett mentalsjukhus. Jag gick in för att kolla och se om det var något där. Jag hörde fotsteg och ett mordskrik. Sen blev jag nedslagen. Jag försökte skrika men det gick inte.


10. Jag hade precis kommit till mentalsjukhuset. Det var nedlagt. Jag klev in genom dörren och hörde ett högt skrik och någon som skrattade högt. Jag kände hur svetten började rinna. Var det någon där nere eller hade jag bara inbillat mig? Jag gick ner för den gamla metalltrappan. Jag kom ner och letade runt. Då hörde jag skrattet igen. Någon stod bakom mig! AAAAAAAA….


11. När jag vaknade var jag på ett nedlagt sjukhus. Jag vet inte hur jag hamnade här. Men jag började leta efter en utgång. När jag hade öppnat en trög dörr så kom jag in i ett rum med en rullstol. Jag hörde ett gnisslande ljud, som om någon låste en dörr…


12. Jag var vilsen i en mörk skog. Jag gick och då såg jag en rullstol med ett lik i. Liket hade en kniv i skallen. Jag hörde ett skrik….


13. Jag klev in i ett övergivet mentalsjukhus. Jag såg gamla tavlor på barn som funnits. Sen gick in i ett rum och då hörde jag barngråt och skrik.


14. Jag ser ett stort hus. Jag går in i huset och förstår nu att det är ett nerlagt sanatorium. Det hänger ett lik i taket. Jag känner en rysning gå genom hela ryggraden. Jag springer till dörren och inser att dörren gått i baklås. Jag hör barngråt.


15. Där var jag på ett övergivet tivoli. På marken lite längre fram såg jag något gult, rött och orange. Så jag fick fram dit och såg en blodig clowndräkt. Jag tog upp dräkten och då hörde jag en viskning i örat. Den sa:

-         Släpp den, annars dör du! Hahahaha!


16. Det var en gång när jag gick till ett övergivet slakteri. När jag kom in såg jag en blodig machete på golvet och jag blev rädd. Då hörde jag ett eko som sa:

-         Du ska dö!!!


17. Jag kom till det övergivna mentalsjukhuset, det satt en massa tavlor på väggarna. Jag tyckte att jag hörde nåt men jag tänkte att det inte var nåt. Sen hörde jag det igen och då insåg jag att det var ett barnskrik. Hjälp mig!

Av Birgitta, Cicci och Lena - 25 september 2017 09:13

I dag vikarierar jag som musiklärare. Barnen sitter med var sin padda och skapar musik. Jag går runt och förundras över vad de åstadkommer. Här är det inte jag som leder utan jag går runt och lär mig?
Lena

Av Birgitta, Cicci och Lena - 19 september 2017 13:33

Dom jobbar så bra! ??

Presentation


Välkommen till årskurs 4 på Friskolan Hästens!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag fick en inblick i hur pedagogerna jobbar kring mitt barn i skolan.
 Håller med.
 Håller delvis med.
 Håller med lite.
 Håller inte alls med

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards