Alla inlägg den 11 mars 2015

Av Birgitta, Cicci och Lena - 11 mars 2015 08:37

Fornvandring!

Igår var Jennifer från Stockolms länsmuseum på besök. Hon berättade om sitt arbete som arkeolog och hur hon egentligen är lite som en historisk detektiv! Vi fick känna på gammalt material och gissa vad det kunde tänkas ha används till och även rita lite runor. Väldigt intressant och spännande tyckte vi alla! Vi gick också en fornvandring genom Farsta och tittade på en grav där det faktiskt ligger en ca 1000-1500 år gammalt skelett!   


Citat från elever:

"Det var jätteintressant" - säger Esther. " Men det var lite läskigt att man faktiskt stod på en grav."

" Man lärde sig mer om runor. Jag skulle faktiskt kunna bli arkeolog!" utropar Rebecca.

"Det var kul och lärorikt", tycker Maria. 

"Jennifer var snäll och duktigt på arkeologi", berättar Emilia.

         

"Jag hade det tråkigt hemma",  säger Arvid, 11 år och hemma sjuk. 


Tack till Jennifer och vi hoppas får komma och titta på någon spännande utgrävning i maj!

Presentation


Välkommen till årskurs 4 på Friskolan Hästens!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag fick en inblick i hur pedagogerna jobbar kring mitt barn i skolan.
 Håller med.
 Håller delvis med.
 Håller med lite.
 Håller inte alls med

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards