Direktlänk till inlägg 18 november 2013
På kemin har vi börjat arbeta med luftens sammansättning och egenskaper. Eleverna ska kunna föra resonemang om luften och relatera till fotosynyes och förbränning. Här är foton på bildspelet som vi tittade på och diskuterade. Barnen har verkligen bra koll på luften sen förra gången vi arbetade med det i tvåan. Så undrar ni något om vad bildspelet innebär så kan era barn svara. (Det är bra repetition att berätta för er om sammansättning och egenskaper också).Vi fortsätter på fredag med att testa luftmotstånd och se om vi kan förändra fallhastighet.
/Cicci
Medeltidsarbetet fortsätter och rummet sjuder av aktivitet. Måste bli färdiga, måste skriva om sin del. På f-cafet får ni läsa... ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
|||||||
4 |
5 | 6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||
11 |
12 | 13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
|||
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 |
|||
25 | 26 |
27 |
28 | 29 |
30 |
||||
|